System EMID – uporządkuj majątek firmy, oszczędź czas i pieniądze
System EMID to najbardziej elastyczne na rynku rozwiązanie przeznaczone dla małych i średnich firm, korporacji oraz instytucji państwowych. Znacznie usprawnia prowadzenie ewidencji całego majątku firmy.
- środków trwałych
- wartości niematerialnych i prawnych
- środków mało cennych
- wyposażenia firmy
- gruntów i budynków
- obiektów tzw. ewidencji ilościowej
według dowolnych kryteriów:
- lokalizacji
- osób odpowiedzialnych
- osób użytkujących
- jednostek organizacyjnych
- Miejsc Powstawania Kosztów (Cost center)
- i wielu innych
System EMID umożliwia znakowanie majątku kodami kreskowymi, 2D lub RFID. Pozwala to na przyspieszenie procesu inwentaryzacji o około 80%.
Dodatkowo do każdego ewidencjonowanego obiektu możemy przypisać osobę odpowiedzialną, lokalizację, jednostkę organizacyjną, osobę użytkującą. W każdej chwili mamy dostęp do historii obiektu, w której widnieją wszystkie wykonane operacje tj. wypożyczenia, sprzedaż, likwidacja, przesunięcie, zmiana numeru seryjnego itp. Do każdej operacji można utworzyć odpowiedni dokument (OT, MT, LT, Wydania do serwisu, wypożyczenia i inne).
System pozwala na prowadzenie statystyk oraz generowanie bogatych i przekrojowych raportów wg dowolnych kryteriów np. lokalizacji, osób użytkujących, jednostki organizacyjnej, kategorii itd. z możliwością eksportu danych do wielu formatów, np.: xls, html, xml, pdf.
System EMID w maksymalnym stopniu usprawnia proces inwentaryzacji majątku, zapewnia on bowiem współpracę z drukarkami kodów kreskowych (lub kodów 2D) oraz przenośnymi kolektorami danych wyposażonymi w skanery kodów kreskowych lub RFID. Proces inwentaryzacji może być realizowany według wielu kryteriów, a sam spis z natury może być uzupełniony o wprowadzanie dodatkowych informacji. Proces inwentaryzacji jest automatycznie rozliczany, w wyniku czego użytkownik otrzymuje gotowe raporty i arkusze poinwentaryzacyjne.
Działanie systemu można rozszerzyć o dodatkowe moduły.
IDSOFT zapewnia możliwość integracji systemu EMID z większością dostępnych systemów ERP. Zainteresowanym firmom pomagamy również zaprojektować procesy ewidencyjne i przygotować obieg dokumentów dotyczących zarządzania majątkiem.
System EMID to niezastąpione, nowoczesne rozwiązanie dla każdego Działu Administracji oraz jest bardzo pomocnym narzędziem w pracy Działów Finansowo – Księgowych każdej firmy.
Amortyzacje i umorzenia
Prowadzenie do 5 niezależnych ścieżek amortyzacji.
WWW
Pracownicy mają wgląd w powierzony im majątek, co podnosi ich dbałość i świadomość. Mogą cyklicznie potwierdzać stan majątku. Później z łatwością przyjdzie nam rozliczyć odchodzącego pracownika lub przekazać majątek do użytkowania kolejnemu.
Możliwość powiadamiania zdefiniowanych użytkowników o dowolnym zdarzeniu (koniec gwarancji, zbliżające się przeglądy).
Flota
Ewidencja samochodów, paliwa, ubezpieczeń, przeglądów, stanów licznika.
Telefonia
Ewidencja wszystkich danych związanych z telefonami tj. numerów, parametrów, umów, faktur.
Zlecenia Serwisowe
Prowadzenie dokumentacji i zdarzeń dla sprzętów (zlecenia serwisowe, naprawy, przeglądy).
Gospodarka Materiałowa
Prowadzenie szczegółowej ewidencji materiałów biurowych (np. ilość tonerów na dany dział). Możliwość prowadzenia statystyk oraz raportowania rentowności działów i ilości zużytych materiałów.
- majątku IT
- mebli i sprzętu AGD
- maszyn i urządzeń produkcyjnych
- elektronarzędzi
- aparatury medycznej
- telefonów komórkowych (wraz z importem danych rozliczeniowych)
- samochodów (wraz z importem danych z systemów flotowych)
Jednym z ciekawych zastosowań systemu jest możliwość ewidencjonowania i planowania różnych zdarzeń związanych z majątkiem np.:
- Ubezpieczeń
- Napraw
- Przeglądów UDT
- Konserwacji
- Przeglądów gwarancyjnych
- Badań technicznych
Raporty generowane są za pomocą narzędzi Crystal Reports, co umożliwia eksport danych do wielu formatów oraz zapewnia szybkie tworzenie dedykowanych raportów dla Klienta.